Niewiele można znaleźć wiedzy dotyczącej pozycjonowania w Mapach Google, która byłaby sprawdzona i napisana przez praktyków. Jest to o tyle dziwne, że wizytówkę w Google posiada 95% małych i średnich firm, a więc grupa zainteresowanych jest ogromna. Poprzez ten artykuł, mam zamiar zapełnić tą lukę.
Czego się dowiesz z tego artykułu?
Uzyskasz wiedzę, dzięki której będziesz w stanie samodzielnie zająć się pozycjonowaniem wizytówki firmy oraz będziesz potrafił zlecić to jakiejś agencji SEO. Informacje tu zawarte, są kompleksowym poradnikiem poruszającym wszystkie ważne kwestie związane z pozycjonowaniem w Google Maps.
Spis treści
Czym jest wizytówka Google?
Wizytówka firmy w Google, to bezpłatne narzędzie udostępniane przez Google, dzięki, któremu każda firma – ale de facto każdy obiekt – może być widoczna w wyszukiwarce oraz Mapach Google.
Po prawej stronie widać wizytówkę restauracji Wypas.
Tutaj również widać na pierwszej pozycji wizytówkę restauracji Wypas, ale również inne wegetariańskie restauracje w Poznaniu.
Wizytówka jest widoczna zawsze, gdy gdy ktoś wpisuje w wyszukiwarkę nazwę danej firmy, a jeśli firma ma dobrze wypozycjonowaną wizytówkę, to również wtedy, gdy wpisze się frazy kluczowe powiązane z jej działalnością np. jeśli prowadzimy firmę przeprowadzkową we Wrocławiu, to gdy nasza wizytówka jest wypozycjonowana powinna wyświetlać się na takie frazy jak “przeprowadzki wrocław” lub “firma przeprowadzkowa wrocław” a szukając na obszarze Wrocławia nawet wpisując bez dodania lokalizacji “przeprowadzki”.
Wizytówka Google, to swego rodzaju mini strona internetowa, na której można zawrzeć wiele istotnych informacje na temat swojej firmy, a wśród nich:
Jak to jest w końcu z tymi nazwami wizytówek? Wytyczne mówią o samej nazwie a większość wizytówek (również jak widzę tutaj) ma długie nazwy z jakimiś słowami kluczowymi i nazwą miasta?
Choć wytyczne Google faktycznie mówią o tym, że wyłącznie czysta nazwa firma powinna stanowić nazwę wizytówki, to jednak robimy to, co przynosi lepsze efekty. Większość wizytówek naszych klientów ma najważniejsze usługi w nazwie lub/i lokalizację i nie ma w tym nic złego. Wciąż bardzo wiele firm tak działa, ponieważ to wciąż ma jakieś znaczenie pod kątem SEO, a dodatkowo pod kątem klienta, który od razu widzi nieco więcej informacji.
Generalnie, wizytówka moze też mieć czystą nazwę i być na pierwszej pozycji. Dodatkowe informacje w nzwie, to wyłącznie dodatek, jedna z wielu rzeczy, które się składają na pozycje danego profilu firmy w Google.
Aby to się stało polecam we wszystkich miejscach stosować taką samą nazwę firmy w profilu (facebook, instagram, jakiekolwiek inne miejsce) oraz takie same dane firmy. Nie ma gwarancji, że Google poprawnie wszystko powiąże i na wizytówce wyświetli opinie ze wszystkich miejsc ale z pewnością jest wtedy na to większa szansa.
Wizytówka bez strony za sobą na pewno ma nieco mniejsze szanse na wysokie pozycje, ale to wcale nie przesądza, że nie może się tam dostać. Wiele stron lokalnie działających firm jest słabo zbudowanych, mają niewiele treści pod lokalne słowa kluczowe i niewiele linków z sieci, także takie strony wcale nie stanowia dużego plusu do pozycjonowania wizytówki w Mapach Google.
6 komentarze
Marcin
Jak to jest w końcu z tymi nazwami wizytówek? Wytyczne mówią o samej nazwie a większość wizytówek (również jak widzę tutaj) ma długie nazwy z jakimiś słowami kluczowymi i nazwą miasta?
Dawid Soboczyński
Choć wytyczne Google faktycznie mówią o tym, że wyłącznie czysta nazwa firma powinna stanowić nazwę wizytówki, to jednak robimy to, co przynosi lepsze efekty. Większość wizytówek naszych klientów ma najważniejsze usługi w nazwie lub/i lokalizację i nie ma w tym nic złego. Wciąż bardzo wiele firm tak działa, ponieważ to wciąż ma jakieś znaczenie pod kątem SEO, a dodatkowo pod kątem klienta, który od razu widzi nieco więcej informacji.
Generalnie, wizytówka moze też mieć czystą nazwę i być na pierwszej pozycji. Dodatkowe informacje w nzwie, to wyłącznie dodatek, jedna z wielu rzeczy, które się składają na pozycje danego profilu firmy w Google.
Joanna
Chciałabym, aby na mojej wizytówce wyświetlały się opinie z innych miejsc bo mamy dobre recenzje i to fajnie by działało. Jak to zrobić?
Dawid Soboczyński
Aby to się stało polecam we wszystkich miejscach stosować taką samą nazwę firmy w profilu (facebook, instagram, jakiekolwiek inne miejsce) oraz takie same dane firmy. Nie ma gwarancji, że Google poprawnie wszystko powiąże i na wizytówce wyświetli opinie ze wszystkich miejsc ale z pewnością jest wtedy na to większa szansa.
Dawid
Czy jesli nie posiadam strony www, to moja firmowa wizytowka nie ma szans na wysokie pozycje?
Dawid Soboczyński
Wizytówka bez strony za sobą na pewno ma nieco mniejsze szanse na wysokie pozycje, ale to wcale nie przesądza, że nie może się tam dostać. Wiele stron lokalnie działających firm jest słabo zbudowanych, mają niewiele treści pod lokalne słowa kluczowe i niewiele linków z sieci, także takie strony wcale nie stanowia dużego plusu do pozycjonowania wizytówki w Mapach Google.