Wizytówka Google

Wizytówka Google, to bezpłatny profil firmy, który można założyć poprzez usługę Profil Firmy w Google (dawniej: Google Moja Firma). Wyświetla się w wyszukiwarce Google oraz aplikacji Google Maps, gdy wpiszemy nazwę firmy, a gdy jest dobrze widoczna to również wtedy, gdy wpisuje się powiązane z ofertą firmy frazy kluczowe np. „fryzjer poznań” lub „restauracja wegetariańska”.

Na profilu znajdują się dane kontaktowe firmy, opis, logo, zdjęcia, oferta, opinie klientów oraz lokalizacja na mapie. Ponadto, można zawrzeć tam link do strony internetowej, czy umawiania spotkań. 

Profil Firmy to właśnie inaczej mówiąc wizytówka firmy w Google. Aby ją założyć konieczne jest tylko posiadanie konta Google, czyli Gmaila. Korzystanie z Profilu Firmy jest całkowicie bezpłatne, a jego założenie szybkie i proste. Gdybyś miał jakieś problemy z założeniem wizytówki lub zarządzaniem nią, to zawsze możesz zgłosić się do nas poprzez bezpłatną konsultację. 

W panelu Profilu Firmy można min. zmieniać dane firmy, dodawać zdjęcia, odpowiadać na opinie klientów, publikować wpisy oraz produkty i usługi. Ponadto, można sprawdzać statystyki widoczności wizytówki oraz działania klientów, takie jak połączenia do firmy, przejścia na stronę internetową oraz sprawdzenia trasy dojazdu do firmy.

Pozycjonowanie w Google Maps | Wiedza dla początkujących

Pozycjonowanie wizytówki Google

Pozycjonowanie, to ogół działań, które mają na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji wizytówki w wyszukiwarce Google oraz aplikacji Google Maps. Gdy użytkownik wpisuje frazę np. „doradztwo finansowe”, Google nadaje każdej wizytówce pozycję, która jest określana przez algorytm. Nasz pozytywny wpływ na pozycję wizytówki firmy nazywamy właśnie pozycjonowaniem.

Na pozycjonowanie składa się szereg wielu działań takich jak min. optymalizacja opisu, a także innych treści pod ważne frazy kluczowe, dodawanie produktów oraz usług, systematyczna publikacja wpisów oraz zdjęć, pozyskiwanie opinii, publikacja wizytówek NAP, czy pozyskiwanie linków lokalnych. 

Należy pamiętać, że pozycjonowanie to proces jak np. budowa wyrzeźbionej sylwetki – na końcu jest ogromna satysfakcja (efekty) ale trzeba na nie zapracować i poczekać. 

To zależy. Nie da się jasno odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ na widoczość wizytówki oprócz naszych działań wpływają też inne czynniki takie jak długość istnienia wizytówki (im dłużej, tym lepiej), czy konkurencja (im mniejsza, tym lepiej). 

Aby jednak odpowiedzieć jakoś na to pytanie powiemy, że efekty widać najczęściej już w pierwszym miesiącu pozycjonowania, a praktycznie zawsze po pierwszych kilku miesiącach. 

Dobrze wiedzieć, czy inwestycja w pozycjonowanie nam się zwraca. Niestety, nie można tego sprawdzić ze 100% dokładnością ze względu na zbyt wiele zmiennych. Jest jednak kilka metod, które pozwalają uzyskać poglądowe wyniki.

Przychody firmy

Można porównać przychody firmy przed pozycjonowaniem, z przychodami firmy w miesiącach, gdy jest już ono realizowane. Nie jest to dokładna metoda, ponieważ sama wizytówka nie jest jedynym źródłem klientów, a do tego dochodzi jeszcze sezonowość biznesu, ale jest to już jakiś sposób. 

Liczba klientów

Można monitorować przyrost klientów w czasie pozycjonowania. W tym przypadku również trudno jest uzyskać dokładny wynik ze względu na to, że wizytówka na pewno nie jest jedynym źródłem klientów, ale znowu – jest to jakiś sposób. 

Widoczność oraz działania klientów

W panelu Profilu Firmy można sprawdzić takie statystyki jak:

  • liczba połączeń telefonicznych wykonanych z wizytówki (są to tylko połączenia wykonane z telefonu, nia ma możliwości uzyskać danych o połączeniach, gdy klient znalazł wizytówkę na komputerze, a nastepnie wybrał numer na telefonie),
  • przejścia na stronę internetową,
  • sprawdzenia trasy dojazdu do firmy,
  • wyświetlenia w wyszukiwarce, 
  • wyświetlenia w Google Maps.

Statystyki działań użytkowników na wizytówce, to kolejny sposób na sprawdzenie, czy pozycjonowanie zwiększa liczbę klientów. Jasne jest, że nie każde połączenie czy przejście na stronę zakończy się zakupem, ale można przyjąć jakąś średnią (pytać klientów skąd przyszli i raportować) i w ten sposób uzyskać pogląd na opłacalność pozycjonowania. 

Warto tu zaznaczyć, że branża branży nie równa i np. klienci restauracji nie mają takiej potrzeby wchodzić na stronę firmy jak np. klienci biura nieruchomości a np. klienci szukający fryzjera zdecydowanie wolą dzwonić. 

Dlaczego warto pozycjonować wizytówkę firmy?

97 %

użytkowników
internetu używa
Google, aby znaleźć
lokalną firmę.

78 %

osób, które znajduje
lokalnę firmę w wyszukiwarce,
dokonuje zakupu w tej
firmie.

72 %

osób, które znalazło w Google lokalną firmę, odwiedza ją
w ciągu jednego
dnia.

42 %

osób szukających
lokalnej firmy w
internecie, wybiera
Google Maps.

Sprawdź, czy Twojej firmie też to się opłaci.

Wpisz w wyszukiwarkę Google najbardziej oczywiste frazy kluczowe, po których klienci
mogą szukać usług lub produktów, które oferujesz. Frazy mogą, ale wcale nie muszą być powiązane z Twoją lokalizacją, ponieważ dziś nawet wpisując bez nazwy miasta otrzymamy
wyniki lokane. Poniżej kilka przykładów. 

Zakład fryzjerski: fryzjer, fryzjer wrocław, fryzjer mokotów
Biuro rachunkowe: księgowość warszawa, biuro księgowe, biuro rachunkowe
Restauracja: restauracja, restauracja meksykańska, pizzeria itp.

Jeśli po wpisaniu takich fraz w wyszukiwarkę na górze wyników pojawi się tzw. local pack, czyli mapa z trzema wizytówkami, to z pewnością dobra widoczność w Google Maps jest istotna dla pozyskiwania klientów w Twojej firmie. W końcu mapy to pierwszy naturalny (nie reklamowy)
wynik w wyszukiwarce. 

Zyskasz na pozycjonowaniu swojej wizytówki, jeśli:

Obsługujesz klientów
w swojej siedzibie

np. kwiaciarnia, restauracja, salon fryzjerski lub kosmetyczny.

Świadczysz lokalnie
usługi u klientów

np. instalatorstwo, usługi
budowlane, wycena
nieruchomości.

Obsługujesz klientów
z lokalnego rynku

np. fotografia, projektowanie wnętrz, ubezpieczenia.

Porozmawiaj z naszym doradcą i dowiedz się, czy pozycjonowanie będzie opłacalne dla Twojej firmy.

ZAMÓW ROZMOWĘ

Co nas wyróżnia?

Transparentność działań

Masz pełny wgląd w nasze
działania, czyli dokładnie
wiesz, co dla Ciebie
zrobiliśmy oraz jakie rezultaty uzyskaliśmy.

Uzyskiwane rezultaty

Pozycjonowanie realizujemy w
sprawdzonym procesie, który
obejmuje wszelkie możliwe
działania mające wpływ na
pozycje wizyówki.

Obsługa klienta

Pomagamy klientom rozwiązywać ich problemy, nawet jeśli niekoniecznie wchodzi to w zakres naszej współpracy. 

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

ZAMÓW BEZPŁATNĄ ROZMOWĘ

Zadzwonimy do Ciebie, aby Ci pomóc. Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów bezpłatną konsultację

Zadzwonimy do Ciebie, aby Ci pomóc. Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie.