Niewiele można znaleźć wiedzy dotyczącej pozycjonowania w Mapach Google, która byłaby rzetelna i napisana przez praktyków. Jest to o tyle dziwne, że wizytówkę w Google posiada zdecydowana większość małych i średnich firm. Osoby, które chcą się zaznajomić z tym tematem mają nie lada kłopot i właśnie dla nich powstał ten artykuł.

Czego się dowiesz?

Uzyskasz wiedzę, dzięki której będziesz w stanie samodzielnie zająć się pozycjonowaniem wizytówki firmy. Ponadto, ta wiedza pozwoli Ci na skuteczne zlecenie pozycjonowania pracownikowi lub innej firmie.

Informacje tu zawarte, są kompleksowym poradnikiem poruszającym wszystkie ważne kwestie związane z pozycjonowaniem w Google Maps.

Czym jest wizytówka Google?

Wizytówka firmy w Google, to bezpłatne narzędzie udostępniane przez firmę Google, dzięki, któremu każda firma – ale właściwie każdy obiekt – może być widoczna w wyszukiwarce oraz Mapach Google. 

Po prawej stronie widać wizytówkę restauracji Wypas.

Tutaj również widać na pierwszej pozycji wizytówkę restauracji Wypas, ale również inne
wegetariańskie restauracje w Poznaniu.

Wizytówka pokazuje się zawsze, gdy wpisze się w wyszukiwarkę nazwę danej firmy, a jeśli firma ma dobrze wypozycjonowaną wizytówkę, to również wtedy, gdy wpisze się frazy kluczowe powiązane z jej działalnością.

Tak więc np. jeśli prowadzimy firmę przeprowadzkową we Wrocławiu, to gdy nasza wizytówka jest wypozycjonowana powinna – szukając na terenie Wrocławia – wyświetlać się na takie frazy jak “przeprowadzki wrocław” lub “firma przeprowadzkowa wrocław” a nawet wpisując bez dodania lokalizacji “przeprowadzki”.

Powyżej widzimy tzw. local pack, czyli wyniki zaciągniętę z Google Maps do wyszukiwarki.

Wizytówka Google, to swego rodzaju mini strona internetowa, na której można zawrzeć wiele istotnych informacje na temat swojej firmy, a wśród nich:

  • adres siedziby,
  • telefon,
  • godziny otwarcia,
  • usługi,
  • produkty,
  • opis firmy,
  • zdjęcia,
  • link do strony internetowej,
  • opinie o firmie,
  • linki do innych miejsc w sieci z opiniami o firmie.

Tutaj widzimy poprawnie wypełnioną wizytówkę naszego Klienta.

Dlaczego warto posiadać wizytówkę w Google?

Przede wszystkim dlatego, że większość osób korzystających z wyszukiwarki używa jej m.in. do szukania usług oraz produktów w ich okolicy.

97% użytkowników Google korzysta z wyszukiwarki, aby znaleźć lokalną firmę, a 46% wszystkich wyszukiwań jest nakierowane na lokalizację. 

The Importance of Local Search Engine Marketing – Statistics and Trends

Powyższe dane pochodzą z raportu „The Importance of Local Search Engine Marketing – Statistics and Trends” wykonanego w 2019 roku przez firmę Go-Globe, która jest międzynarodową korporacją zajmującą się szeroko pojętymi usługami internetowymi dla firm.

Są to badania sprzed 3 lat, a z roku na rok obserwuje się trend coraz większego udziału lokalnych wyszukiwań w wyszukiwarce, jak i sam algorytm na coraz więcej zapytań w wyszukiwarce pokazuje wyniki z Google Maps.

Jak widać, zarówno Google, jak i jego użytkownicy przykładają coraz większą wagę do lokalnych wyszukiwań. Jakie są inne powody, aby posiadć dobrze widoczną wizytówkę firmy?

Jest bezpłatna

Oczywiście, to że jest bezpłatna nie stanowi od razu o jej wartości. Jednak jest to narzędzie, które pozwala nam na stosunkowo szybkie pojawienie się na szczycie wyników w wyszukiwarce Google z ofertą naszej firmy. Szczególnie dla nowych i niewielkich firm z małym budżetem reklamowym będzie to duży atut.

Jest nośnikiem opinii o firmie

Klienci coraz częściej przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z usług danej firmy, szukają o niej opinii
w internecie. Im droższy zakup, tym więcej czasu spędzonego na sprawdzanie firmy. Powszechne korzystanie z Google przyzwyczaiło ludzi, że wystarczy iż wpiszą nazwę danej firmy w wyszukiwarce,
a pojawi się jej wizytówka wraz z opiniami. 

Dlatego, każda firma, której zależy na dobrym wizerunku i pozyskiwaniu kolejnych klientów poprzez dobre opinie tych poprzednich, powinna posiadać wizytówkę firmy w Google.

W 2021 roku 77% osób deklarowało, że zawsze lub zazwyczaj czyta opinie na firmowych wizytówkach Google, a aż 89% klientów twierdzi, że najchętniej korzystają z usług firm, które odpisują na wszystkie swoje opinie.

Local Consumer Review Survey 2022 | Brightlocal.com

Doskonale pozyskuje klientów z lokalnego rynku

Wizytówka ma to do siebie, że bardzo dobrze wyświetla się w promieniu kilku do kilkunastu kilometrów od jej adresu. Dzięki temu stanowi świetne narzędzie do ściągania klientów z okolicy firmy.

72% osób, które znalazło w wyszukiwarce lokalną firmę kończy na jej odwiedzeniu w ciągu jednego dnia, a 42% osób szukając lokalnej firmy poprzez wyszukiwarkę wybiera wyniki z Google Maps.

THE IMPORTANCE OF LOCAL SEARCH ENGINE MARKETING – STATISTICS AND TRENDS

Czym jest pozycjonowanie wizytówki?

Aby zrozumieć, czym jest pozycjonowanie wizytówki Google wyjaśnijmy najpierw, czym w ogóle jest pozycjonowanie. Otóż, jest to zestaw działań, który ma na celu osiągnięcie jak najlepszych pozycji w Google (pierwszych widocznych w wyszukiwarce) na konkretne słowa kluczowe.

Poniżej widać tzw. local pack, czyli zaciągniętą z Google Maps mapę z trzema wizytówkami, które w tej lokalizacji są najlepiej wypozycjonowane na frazę kluczową “księgowość katowice”.

Bycie w takiej czołówce, czyli na pozycjach 1-3 gwarantuje bardzo duży ruch, ponieważ użytkownik nie musi klikać mapy, aby przejść do Google Maps i dopiero tam znaleźć firmę. Zamiast tego, może od razu przejść na stronę wybranej przez siebie firmy, zadzwonić do niej lub wyznaczyć trasę dojazdu.

Pamiętaj, że potencjalni klienci mogą szukać również po innych frazach np. biuro rachunkowe, biuro rachunkowo-podatkowe, rachunkowość, księgowa itd.

Pozycjonowanie wiztówki Google to złożony proces, na który składa się wiele elementów. Można je wykonywać samodzielnie lub zlecać firmom zewnętrznym, takim jak nasza 😉

Chcesz pozycjononować swoją wizytówkę Google?
Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić.

SPRAWDŹ

Wskazówka 💡

Wpisz w wyszukiwarkę frazy, po jakich klienci mogą szukać takiej firmy jak Twoja i zobacz sam, jak łatwo lub trudno jest Cię znaleźć. Nie wiesz, po jakich słowach szukać?

Napisz do nas, a chętnie zrobimy dla Ciebie research i znajdziemy najczęściej szukane słowa kluczowe w Twojej branży.

Czynniki rankingowe w Google Maps.

Czynniki rankingowe, to elementy mające wpływ na pozycje wizytówek po wpisaniu danych fraz kluczowych. Potencjalny klient, szukając np. pralni dywanów w Toruniu wpisuje w wyszukiwarkę np. frazę “pralnia dywanów toruń”, a algorytm Google każdej wizytówce nadaje pozycję na tą frazę według określonych czynników rankingowych. 

O kolejności lokalnych wyników wyszukiwania decyduje przede wszystkim trafność, odległość i rozpoznawalność. Dzięki tym czynnikom użytkownicy otrzymują najlepiej dopasowane wyniki. Algorytmy Google pozwalają na przykład stwierdzić, że firma położona dalej oferuje usługi bardziej zbliżone do oczekiwań danego użytkownika niż firma znajdująca się w pobliżu. W ten sposób lepiej dopasowana firma będzie miała wyższą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania.

WYTYCZNE GOOGLE DLA LOKALNYCH FIRM

Poniżej widać przykład potwierdzający to, o czym pisze Google – Widać, że zarówno w centrum, jak i w każdym innym kierunku w okolicy miasta, wizytówka firmy Ideal Home na frazę „biuro nieruchomości rzeszów” jest liderem.

Local Falcon to program, który potrafi wyciągnąć pozycję wizytówki na daną frazę kluczową z rozróżnieniem na obszary. Każde kółko oznacza obszar, a cyfra pozycję w Google Maps.

Jak widać powyżej pozycjonowanie wizytówki Google faktycznie działa. Przyjrzyjmy się więc dokładniej temu, co Google podaje za najważniejsze czynniki rankingowe. 

Trafność

Trafność określa, jak dokładnie wizytówka lokalnej firmy pasuje do wyszukiwanego hasła. Podanie kompletnych i szczegółowych informacji o firmie pozwoli Google lepiej określić rodzaj jej działalności i dopasować jej profil do odpowiednich wyszukiwań.

WYTYCZNE GOOGLE DLA LOKALNYCH FIRM

Choć Google podaje, że kompletne informacje wystarczą, aby czynnik rankingowy trafności działał skutecznie, to podanie informacji o firmie stanowi jedynie absolutne minimum do zrobienia.

W trafności należy ująć również takie działania na Profilu Firmy w Google jak:

  • napisanie opisu firmy,
  • publikacja wpisów z nowościami, ofertami lub poradami,  
  • dodawanie produktów,
  • dodawanie usług,
  • dodawanie zdjęć, ale tylko tych zrobionych przez firmę, ponieważ zdjęcia z sieci i stocków są rozpoznawane przez algorytm i nic nie dają. 

Wszystkie powyższe działania muszą być wykonywane regularnie i być zoptymalizowane pod odpowiednie frazy kluczowe.

Odległość

Odległość określa, jak daleko od wybranej lokalizacji znajdują się potencjalnie dopasowane firmy. Jeśli użytkownik nie wybierze lokalizacji podczas wyszukiwania, Google obliczy odległość na podstawie dostępnych danych o lokalizacji tego użytkownika.

WYTYCZNE GOOGLE DLA LOKALNYCH FIRM

Poniżej widać przykład tego, jak lokalizacja wpływa na pozycję wizytówki. Na screenie widać, że na północy wizytówka ma znacznie wyższe pozycje niż na południu miasta. Jest to spowodowane tym, że to na północy firma ma swoją siedzibę i jeśli ktoś w tamtej okolicy będzie szukał biura nieruchomości to z łatwością ich znajdzie, natomiast użytkownik szukający na południu będzie musiał scrollować na znacznie niższe pozycje, aby znaleźć tę firmę. 

Nie da się uciec od tego, że odległość użytkownika od firmy jest brana pod uwagę przez algorytm i to dosyć mocno. Jednakże stanowi to także plus, ponieważ firmy działające lokalnie właśnie z okolicy chcą pozyskiwać klientów, a nie z miejsc oddalonych o 100 km. 

Ponadto, jak już wcześniej pisałem, odległość nie jest najważniejszym czynnikiem i jeśli algorytm stwierdzi, że wizytówka położona dalej lepiej pasuje do zapytania użytkownika, to właśnie ona zostanie mu pokazana najpierw. 

Rozpoznawalność

Rozpoznawalność opiera się na informacjach o firmie zbieranych przez Google z różnych miejsc w internecie (np. z linków, artykułów czy katalogów). Na pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania wpływa też liczba opinii i uzyskane oceny. Im jest ich więcej i im bardziej są pozytywne, tym prawdopodobnie wyższa pozycja firmy. Znaczenie ma również pozycja firmy w zwykłych wynikach wyszukiwania, dlatego do optymalizacji wyszukiwania lokalnego stosuje się sprawdzone metody SEO.

WYTYCZNE GOOGLE DLA LOKALNYCH FIRM

W tym  przypadku, Google bardzo dokładnie przedstawia czynniki, jakie mają wpływ na rozpoznawalność wizytówki. Dlatego, rozjaśnię tylko, jakie działania powinny być tutaj wykonywane:

  • dodawanie firmy do katalogów stron, baz firm oraz portali ogłoszeniowych (tzw. wizytówki NAP),
  • pozyskiwanie linków lokalnych i tematycznych (np. z forów internetowych ale też poprzez publikację artykułów sponsorowanych lub publikacje gościnne),
  • pozyskiwanie jak największej ilości dobrych opinii,
  • dbanie o jak najlepszą pozycję strony internetowej i jej optymalizację pod frazy lokalne.

Powyżej widać dobry przykład tego, jaka jest korelacja pomiędzy dobrą widocznością strony, a wizytówki. Strona firmy Uniestetica jest na pierwszej pozycji na bardzo konkurencyjną frazę, czyli “chirurgia plastyczna kraków” a wizytówka jest na pozycji trzeciej.

Nie zawsze tak się dzieje, ale dosyć często, dlatego nie można lekceważyć siły pozycjonowania strony w przypadku chęci dobrego wypozycjonowania wizytówki Google. 

Po jakim czasie widać efekty SEO w Mapach?

Odpowiedź na to pytanie jest tylko jedna – to zależy. Po zapoznaniu się z dotychczasową częścią artykułu wiesz już, że na pozycje wizytówki wpływa bardzo duża liczba czynników. Z tego względu nie da się dokładnie określić, jakie będą efekty pozycjonowania. 

Załóżmy, że mamy izolowane środowisko, czyli takie, gdzie żadne czynniki zewnętrzne nie wpływają na wizytówkę. Wtedy moglibyśmy po gruntownych analizach wyciągnąć wnioski, jakie działanie, daje jaki efekt.

Jednak, czy Mapy Google są izolowanym środowiskiem? Nie. Są tego zupełnym przeciwieństwem, ponieważ:

  • algorytm lokalnego pozycjonowania wciąż jest zmieniany przez inżynierów Google i choć ogólne wytyczne się nie zmieniają, tak zmienia się waga tych czynników,
  • codziennie powstają tysiące nowych wizytówek, jak również wiele znika, co powoduje przetasowania pozycji,
  • wizytówki wpływają na siebie, czyli jeśli jedna wizytówka idzie w górę, to ta, która była nad nią musi spaść (takich przetasowań jest ogromna liczba i dzieje się to 24/7).

Ponadto, wizytówka wizytówce nie równa i dlatego wykonując dokładnie takie same działania dla dwóch wizytówek możemy otrzymać zupełnie inne wyniki. 

Wizytówki mogą różnić się między sobą poziomem uzupełnienia informacji (opis, usługi, produkty, atrybuty), czasem istnienia, opiniami, mocą strony stojącej za wizytówką, czy konkurencją w danym regionie. Z tych względów nawet jeśli robimy dla obu dokładnie to samo, to inaczej na to zareagują.  

No dobrze, ale kiedy te efekty?

W większości przypadków wyświetlenia wizytówki wzrastają już w pierszym miesiącu współpracy,
a w kolejnych dalej systematycznie idą do góry. Wyświetlenia mogą wzrosnąć o kilkadziesiąt, a nawet kilkaset % już po kilku miesiącach działania, a przy wizytówkach, które wyświetlały się bardzo słabo nawet o kilka tysięcy %.

Czasami idzie to szybciej, czasami wolniej, wszystko zależy od konkretnego przypadku, dlatego nie dajemy nigdy zapewnień co do konkretnych liczb.

Reasumując

Przez to, że Mapy Google nie są izolowanym środowiskiem, konkurencja też działa, a do tego nie ma dwóch takich samych wizytówek, nie da się przewidzieć dokładnych wyników pozycjonowania. 

Jeśli jakaś firma twierdzi, że osiagnie dokładnie takie a takie efekty w danym czasie, to po prostu ściemnia i zapewne nawet nie wie co robi.

Tego nie robimy ?

Czynniki mające wpływ na szybkość progresu.

Najważniejsze czynniki, to czas istnienia wizytówki, konkurencja w danej lokalizacji oraz natężenie i jakość działań.

Efekty pozycjonowania widać najczęściej już w pierwszych miesiącach pracy, przynajmniej u nas…

Czas istnienia

Pozycjonując setki wizytówek zauważyliśmy, że im dłużej istnieje wizytówka, tym szybsze efekty uzyskamy, gdy zaczniemy ją pozycjonować. Niestety, świeżo utworzone wizytówki nie mają autorytetu w Google i trudniej się je pozycjonuje (algorytm dąży do pokazywania rzeczy sprawdzonych, z ugruntowaną pozycją).  

Konkurencja

Im mniejsza konkurencja jest na danym obszarze, tym szybciej wizytówka pnie się w górę. Weźmy np. wizytówkę fryzjera w Krakowie, gdzie o widoczność na te same frazy kluczowe walczy około 350 wizytówek. Jeśli nasza jest aktualnie na pozycji 150, to aby była na pierwszej musimy przeskoczyć 199 wizytówek. Jak się można domyślić, nie będzie to łatwa droga…

W przypadku nowej wizytówki, w bardzo konkurencyjnej branży i lokalizacji, droga do najwyższych pozycji, to coś jak droga do Mordoru, czyli długa i trudna. Warto jednak pamiętać, że z odpowiednią drużyną wszystko da się zrobić ?

Działania

Teoretycznie im więcej działań, tym lepsze efekty. W praktyce jednak może być różnie, ponieważ więcej byle jakich działań nie da lepszego efektu (pamiętajmy, że 5 x 0 = 0, jak i 100 x 0 = 0).

Jeśli mówimy o działaniach faktycznie przekazujących moc wizytówce, to tak – większe natężenie działań oznacza szybsze i lepsze efekty.

Jak mierzyć efekty pozycjonowania?

Do mierzenia efektów pozycjonowania Profilu Firmy w Google możemy używać różnych metod i najlepiej jest łączyć je ze sobą, aby mieć, jak najlepszy obraz postępów lub ich braku.

Najlepszymi metodami mierzenia efektów pozycjonowania w Google Maps jest monitorowanie zmian w:

  • pozycjach wybranych fraz kluczowych,
  • statystykach wyświetleń wizytówki oraz działań klientów,
  • hasłach, które powodują wyświetlenia wizytówki.

Pozycje słów kluczowych

Monitorowanie pozycji fraz kluczowych jest najbardziej obiektywnym sposobem mierzenia efektów pozycjonowania w Mapach Google, ponieważ nie jest zależne od liczby zapytań związanych z naszym biznesem w danym okresie.

W localsee korzystamy z narzędzia Local Falcon, które należy do liderów tego typu narzędzi na świecie. Dzięki niemu jesteśmy w stanie monitorować pozycje wielu wizytówek, na różne frazy kluczowe, na wybranych obszarach.

Pamiętaj, że określanie pozycji wizytówki bez takiego narzędzia, a tylko na podstawie sprawdzania pozycji w Google Maps, jest dość niemiarodajne. Jak już wiesz, lokalizacja szukającego użytkownika jest brana pod uwagę przez algorytm przy określaniu pozycji wizytówek, także tylko taki program potrafi pokazać obiektywne pozycje na różnych obszarach.

Pozycje naszego klienta w styczniu, gdzie wizytówka była na 23 pozycji.
Pozycje naszego klienta w marcu, gdzie wizytówka weszła na 5 pozycję na ponad 180 wizytówek.

Statystyki wyświetleń i działań klientów

Innym sposobem monitorowania progresu jest patrzenie na statystyki wizytówki, które widnieją w panelu Profilu Firmy w Google w wyszukiwarce pod ikonką „Skuteczność”. Niestety na wykresie można zobaczyć jedynie dane dotyczące ostatnich 6 miesięcy, a dane dotyczące wyświetleń są dostepne tylko liczbowo (brak graficznego wykresu).

Możesz prześledzić liczbę telefonów do firmy, wiadomości, czy przejść na stronę.

Ze względu na to, że możliwość przeglądania statystyk jest dość ograniczona, przy pozycjonowaniu wizytówki Google prowdzimy raporty w arkuszach. Dzięki temu potem można prześledzić jak np. okres letni wyglądał rok po roku i jakie faktyczne zmiany zaszły w liczbie wyświetleń oraz działań klientów.

Wizytówkę firmy w Google można znaleźć na wiele sposobów.

Kierując się statystykami trzeba pamiętać o jednej bardzo ważnej rzeczy, a mianowicie o sezonowości. Niektóre branże np. restauracje i hotele nad morzem ale też firmy fotowoltaiczne mają okresy większego i mniejszego zainteresowania klientów ich usługami.

Z tego względu, jeśli wizytówka w okresie mniejszego zainteresowania klientów – czyli mniejszej liczbie wyszukiwań danych usług i produktów – będzie pozycjami szła do góry, to statystyki wyświetleń mogą zwiększyć się tylko bardzo lekko, a nawet wcale.

Z pewnością nie jest to idealna metoda do mierzenia efektów pozycjonowania, ponieważ zbyt mocno ilość wyszukiwań fraz kluczowych w danym okresie wpływa na liczbę wyświetleń wizytówki, a co za tym idzie, też na działania klientów.

Hasła powodujące wyświetlenia wizytówki

Ostatnią metodą mierzenia efektów SEO w Google Maps jest monitorowanie liczby słów kluczowych, które w danym okresie spowodowały wyświetlenie Twojej wizytówki. Ta opcja jest dostępna w tym samym panelu skuteczności.

Sprawdzając słowa kluczowe można zauważyć, jakie nasze usługi
są najlepiej widoczne w Google.

Reasumując

Najlepszą metodą mierzenia efektów pozycjonowania wizytówki jest monitoring pozycji fraz kluczowych np. w programie Local Falcon. Jednakże, warto korzystać dodatkowo z innych metod, aby mieć pełniejszy obraz widoczności firmy.

Kto najbardziej zyskuje na pozycjonowaniu?

Z racji tego, że wizytówka najlepiej wyświetla się w odległości od kilku (przy dużej konkurencji) do kilkunastu kilometrów (przy niskiej konkurencji) od adresu, najbardziej na jej pozycjonowaniu zyskują firmy działające lokalnie, czyli w danym regionie lub mieście.

Rozwijając temat, na dobrej widoczności w mapach najbardziej zyskują firmy, które:

  • obsługują klientów w swojej siedzibie np. restauracje, kwiaciarnie, czy fryzjerzy,
  • świadczą usługi u klientów z okolicy np. instalatorzy lub firmy przeprowadzkowe,
  • obsługują klientów z lokalnego rynku np. doradcy finansowi lub architekci.

Koszty pozycjonowania wizytówki w Google.

Przede wszystkim, samodzielne pozycjonowanie Google Maps nic nie kosztuje. Jedynie czas, który trzeba poświęcić na działania i ewentualnie koszt programów do analizy pozycji. Pytanie tylko, czy samodzielne pozycjonowanie ma sens.

Czy warto samodzielnie pozycjonować wizytówkę?

Tak, ale tylko wtedy, gdy będziesz:

  • posiadał odpowiedni poziom wiedzy i umiejętności,
  • poświęcał na to odpowiednią ilość czasu,
  • monitorował wyniki.

Bez powyższych rzeczy Twoje działania będą przynosiły słabe efekty lub w ogóle. No chyba, że działasz w lokalizacji, gdzie masz bardzo małą konkurencję – wtedy jest szansa, że nawet przy niskim zaangażowaniu osiągniesz wysokie pozycje.

Jak w końcu jest z tymi kosztami?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jaka jest cena profesjonalnego pozycjonowania w Google Maps. Cennik współpracy jest zawsze uzależniony od jej zakresu. Z kolei zakres współpracy ustalany jest według:

  • tego, co klient chce osiągnąć,
  • aktualnej widoczności wizytówki,
  • poziomu konkurencji.

Przed współpracą z klientem doradzamy mu, jaki poziom naszego zaangażowania jest konieczny, aby osiągnąć to, na czym mu zależy. Co ważne, jeśli klient nie dysponuje odpowiednim budżetem na swoje zamiary, mówimy mu to, zamiast namawiać na działania, które nie dadzą odpowiednich rezultatów. Na równi z dobrymi wynikami, naszym priorytetem jest uczciwość i transparentność.

Próbując jednak odpowiedzieć na pytanie o cennik pozycjonowania wizytówki powiem, że ceny wahają się od niskich kilkuset złotych do nawet tysiąca złotych w niektórych firmach (nie u nas).

Chcesz pozycjononować swoją wizytówkę Google?
Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić.

SPRAWDŹ

Podsumowanie

Mam nadzieję, że ten artykuł okaże się dla Ciebie pomocy w pierwszych krokach stawianych ku szczytowi w Google Maps. Choć widok ze szczytu jest wspaniały, to droga na niego jest trudna i wielu rezygnuje zanim tam dojdzie.

Efektywne pozycjonowanie wymaga stałego zaangażowania,
a nie jednorazowej kampanii.

james reynolds | założyciel seo sherpa

Pamiętaj, że z pozycjonowaniem jest jak z nauką języka obcego lub budowaniem wymarzonej sylwetki – nie ma dróg na skróty i lekko nie będzie, ale efekty sprawiają, że warto.

Masz pytania, sugestie lub chciałbyś uzyskać pomoc? Napisz do mnie 📧

Autor

Przeczytaj również

11 komentarze

Pozostaw odpowiedź Robert Anuluj pisanie odpowiedzi

Zamów rozmowę

Zaproponuj rozmowę, a chętnie odpowiemy na Twoje pytania.

contact

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

ZAMÓW BEZPŁATNĄ ROZMOWĘ

Zadzwonimy do Ciebie, aby Ci pomóc. Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów bezpłatną konsultację

Zadzwonimy do Ciebie, aby Ci pomóc. Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie.