Czym jest lokalne pozycjonowanie?

Pozycjonowanie lokalne (ang. local SEO), to szereg systematycznie wykonywanych czynności, które mają na celu osiągnięcie jak najwyższych pozycji strony internetowej w wyszukiwarce oraz wizytówki firmy w wyszukiwarce oraz Mapach Google. Istotą pozycjonowania lokalnego jest zwiększanie pozycji fraz z nacechowaniem lokalnym, czyli zawierających nazwę miasta, regionu lub dzielnicy. 

Wśród czynności, które mają największy wpływ na pozycje lokalne są optymalizacja techniczna strony, pozyskiwanie backlinków ze stron regionalnych oraz tworzenie treści na stronę zawierających lokalne słowa kluczowe. 

Pozycjonowanie lokalne ma na celu uzyskanie jak największego ruchu z wyszukiwarki oraz Google Maps, z możliwie wartościowych dla danej firmy słów kluczowych np. dla biura nieruchomości z Poznania będą to frazy „biuro nieruchomości poznań” lub „agencja nieruchomości poznań”. Im wyższe pozycje posiada firma, tym więcej osób może dzięki temu na nią trafić.

Kiedy pozycjonowanie lokalne ma sens?

Pozycjonowanie regionalne ma sens, jeśli Twoi klienci korzystają z wyszukiwarki lub Google Maps przy szukaniu usług lub produktów, które oferujesz, a także informacji o nich. Przykładowo dla szkoły jazdy z Olsztyna pozycjonowanie lokalne ma sens, ponieważ klienci tej firmy często wyszukują takie frazy jak np. szkoła jazdy olsztyn, prawo jazdy olsztyn, czy nauka jazdy olsztyn.

Faktem jest, że w większości branż klienci korzystają z wyszukiwarki Google w swoim procesie zakupowym. Jeśli jednak chcesz mieć pewność, że w Twojej branży również warto zainwestować w lokalne SEO, to zgłoś się do nas po bezpłatną analizę słów kluczowych. Dowiesz się z niej, jakie są najczęściej wyszukiwane frazy oraz jakie są to liczby w skali miesiąca.

Chcesz sprawdzić aktualną widoczność swojej strony lub wizytówki?

Zgłoś się po bezpłatny audyt widoczności, dzięki któremu dowiesz się jak Twoja firma jest widoczna na tle konkurencji oraz jaka jest jakość dotychczasowych działań pozycjonujących.

Co zyskasz na lokalnym pozycjonowaniu?

Większy ruch
na stronie i wizytówce

Zwiększając ruch z wartościowych lokalnych słów kluczowych, zwiększasz liczbę potencjalnych klientów.

Monetization tips. Increasing conversion rates strategy. Attracting followers. Generating new leads, identify your customers, SMM strategies concept. Pink coral blue vector isolated illustration

Generowanie leadów
non stop

Strona, jak i wizytówka wyświetlają się 24/7 i tak też trafiają na nią ludzie szukający firmy niedaleko nich.

Większa szansa
konwersji

Poprzez dobre merytorycznie i sprzedażowo treści zwiększasz szansę na kontakt ze strony Klienta lub zakup.

Nasz proces lokalnego pozycjonowania

01
Rozmowa
z Klientem

Przeprowadzamy rozmowę
z Klientem, aby dowiedzieć
się, jakie usługi i produkty
są kluczowe dla firmy.

02
Analiza słów
kluczowych

Wyszukujemy oraz wybieramy frazy, które najefektywniej przełożą się
na sprzedaż.

03
Audyt

Przeprowadzamy techniczny
i wizualny audyt strony i wizytówki aby stwierdzić, jakie zmiany są
warte wprowadzenia.

04
Optymalizacja

Naprawiamy błędy techniczne oraz poprawiamy inne aspekty strony oraz wizytówki, które mają
wpływ na SEO.

05
Tworzenie
treści

Systematycznie publikujemy treści, które angażują czytelników
i pozycjonują lokalne
słowa kluczowe.

06
Pozyskiwanie
linków

Systematycznie pozyskujemy linki z wysokiej jakości forów, blogów, portali branżowych oraz regionalnych.

07
Monitoring
wyników

Monitorujemy pozycje, ruch oraz działania klientów, a także sporządzamy przejrzyste comiesięczne raporty.

Dlaczego localsee?

Zauważyliśmy, że większość lokalnie działających usługowych i handlowych firm, nie czerpie korzyści z dobrze widocznej strony i wizytówki firmy. Przedsiębiorcy nie inwestują w pozycjonowanie lub wykonują je we własnym zakresie ze słabym skutkiem. Sprawia to, że pomimo usług wysokiej jakości i produktów w dobrej cenie, klienci wybierają inne firmy – takie, które łatwo znaleźć w lokalnych wynikach wyszukiwania, z przemyślanymi wizualnie i treściowo stronami.

Wiele firm działa w ten sposób, ponieważ ich właściciele najczęściej dobrze znają się na swojej pracy, ale nie mają już czasu na zdobywanie wiedzy o pozycjonowaniu. Nie mają świadomości korzyści, jakie z niego płyną, przez co nie chcą w nie  inwestować. Nawet jeśli wiedzą, że pozycjonowanie jest niezwykle istotne, to na przeszkodzie stoją koszty zatrudnienia specjalisty ds. SEO i niezbędnych narzędzi, a także dodatkowe koszty związane z zakupem linków i copywritingiem (łącznie dla małej firmy 5 – 7 000 zł netto miesięcznie).

Oprócz kosztów trzeba mieć też na względzie zaplanowanie strategii pozycjonowania oraz zarządzanie jej realizacją. Właściciel firmy jest w ten sposób mocno zaangażowany w cały proces. Nic więc dziwnego, że wiele firm jest w kwestii pozycjonowania pasywnych. Dlatego postanowiliśmy zaoferować lepsze rozwiązanie, czyli usługi naszej firmy.

Zgłoś się do nas, a otrzymasz dopasowaną strategię pozycjonowania lokalnego oraz znacznie niższe koszty – które możesz w pełni odliczyć od podatku – niż w przypadku realizowania SEO na własną rękę. Pozycjonowanie z localsee, to niskie zaangażowanie po Twojej stronie i wysokie po naszej. Skontaktuj się z nami i sprawdź, jakie rezultaty uda nam się osiągnąć.

Zwiększenie ruchu
w firmie

Szansa na
więcej leadów

Przejrzyste działania
i wyniki

Zwiększenie lokalnej
rozpoznawalności

Wyprzedzenie
konkurencji

Długofalowe
efekty

Klienci o Nas

John Doe
John Doe
Właściciel w firma
Read More
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
John Doe
John Doe
Właściciel w firma
Read More
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
John Doe
John Doe
Właściciel w firma
Read More
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
John Doe
John Doe
Właściciel w firma
Read More
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
John Doe
John Doe
Właściciel w firma
Read More
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
John Doe
John Doe
Właściciel w firma
Read More
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
John Doe
John Doe
Właściciel w firma
Read More
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
John Doe
John Doe
Właściciel w firma
Read More
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
John Doe
John Doe
Właściciel w firma
Read More
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz sprawdzić, czy również Twoją firmę potrafimy wypozycjonować

ZAMÓW ROZMOWĘ

FAQ

Pod pojęciem pozycjonowania lokalnego kryje się pozycjonowanie na lokalne słowa kluczowe jak np. fotowoltaika wielkopolska, biuro rachunkowe wrocław, drukarnia mokotów. Takie pozycjonowanie można realizować na stronie internetowej, jak i na wizytówce firmy w Google. 

Wizytówka Google wyświetla się wyłącznie lokalnie, czyli po frazach innych niż nazwa firmy może wyświetlać się wyłącznie w promieniu do kilkudziesięciu km. Natomiast strona internetowa nie posiada takich ograniczeń. Z tego względu wizytówkę można pozycjonować wyłącznie lokalnie, a stronę w przypadku, gdy zależy nam na wysokich pozycjach na lokalne słowa kluczowe.

W localsee realizujemy kompleksowe pozycjonowanie lokalne, czyli pozycjonujemy zarówno stronę www, jak i wizytówkę firmy. W ten sposób firma może z czasem być wysoko w wyszukiwarce ze stroną oraz wizytówką (na lokalne frazy trzy wizytówki wyświetlają się praktycznie zawsze w wyszukiwarce, na pierwszym miejscu z mapą), oraz samą wizytówką w Mapach Google. Takie podejście pozwala na zmaksymalizowanie efektów z lokalnej widoczności.

Nie. Możemy pozycjonować na lokalne słowa kluczowe wizytówkę i stronę równocześnie, ale i osobno.

Pozycjonowanie lokalne strony jest usługą, która może mieć bardzo różny zakres, także jego cena również nie jest stała. Wpływ na cenę ma szereg czynników, a wśród najważniejszych można wymienić:

  • techniczną jakość strony,
  • wizualną jakość strony,
  • aktualna widoczność strony,
  • czas istnienia domeny,
  • konkurencję,
  • liczbę oraz konkurencyjność pozycjonowanych fraz,
  • to, jak szybko Klient chce wypozycjonować się na wysokie pozycje. 

Z powyższych względów koszt pozycjonowania ustalamy zawsze indywidualnie. Analizujemy wszystkie czynniki i przedstawiamy Klientowi budżet, jaki będziemy potrzebować, aby skutecznie pozycjonować jego stronę. 

Pozycjonowanie wizytówek Google realizujemy w ramach pakietów z jasno określonymi działaniami i ceną. Jest to spowodowane tym, że wizytówki nie różnią się od siebie tak, jak strony, a więc można je pozycjonować w z góry określony sposób. 

Cena pozycjonowania wizytówki w naszej firmie waha się od 399 do 749 zł netto miesięcznie. Posiadamy w ofercie trzy pakiety, które różnią się od siebie zakresem działań pozycjonujących, jak i wizerunkowych.

Pozycjonowanie lokalne nie jest działaniem jednorazowym i firma, której zależy na dobrej widoczności w sieci nie powinna przerywać pozycjonowania swojej witryny. Oczywiście, że nie jest to zabronione, ale trzeba mieć na względzie, że gdy konkurencyjne firmy będą szły do góry, to nasza będzie spadać.

Budowanie wysokich pozycji w Google to działanie długofalowe, szczególnie w konkurencyjnych branżach i lokalizacjach, gdzie o widoczność na te same słowa kluczowe walczy wiele firm.

Sukces osiągnięty w 5 minut zazwyczaj trwa tyle samo, a tego przecież nie chce żadna firma. Pozycjonowanie jest jak budowanie świetnej sylwetki - potrzebny jest na to czas i systematyczny wysiłek, ale efekty wynagradzają naszą pracę.

Czas, po jakim zaczniemy widzieć efekty pozycjonowania zależy od takich czynników jak:

  • to, czy zaczynamy od zera, czy strona ma już jakąś widoczność na interesujące nas słowa kluczowe,
  • wysokość budżetu z jakim działamy,
  • liczba oraz konkurencyjność pozycjonowanych fraz.
  •  

Generalne zależności są następujące:

  • jeśli strona ma już niezłą widoczność na interesujące nas frazy, to pozycje idą do góry już od pierwszego miesiąca,
  • im większy budżet posiadamy na działania, tym więcej możemy zrobić (np. pozyskać więcej mocnych linków lub opublikować więcej jakościowej treści) co oczywiście przekłada się na szybsze efekty,
  •  
  • im więcej fraz pozycjonujemy, i im są one trudniejsze do wypozycjonowania, tym wolniej rosną pozycje (chyba, że duża liczba fraz idzie w parze z dużym budżetem).  

Próbując na koniec odpowiedzieć prosto na to pytanie - pierwsze efekty w postaci wyższych pozycji pojawiają się u nas najczęściej już po 1-2 miesiącach. Wzrost ruchu organicznego nastąpi natomiast dopiero, gdy frazy wejdą na pozycje na pierwszej stronie wyników (pozycje 1-10), a to w dużej mierze zależy od tego, na jakich pozycjach są na początku współpracy.

Nie dajemy gwarancji uzyskania konkretnych pozycji w konkretnym czasie, ponieważ żadna rzetelna firma ich nie daje. Pozycjonowanie to bardzo skomplikowany proces, a na jego wyniki ma wpływ wiele czynników i dlatego nie da się przewidzieć konkretnych efektów.

Ponadto, należy pamiętać, że internet to miejsce, w którym w każdej sekundzie pojawiają się nowe domeny, strony, linki, treści itd. To wszystko wpływa na pozycje i nie da się w takim środowisku przewidzieć dokładnych wyników konkretnych działań.

Jeśli jednak myślisz, że przez to działamy po omacku, to na szczęście się mylisz. Choć nie jesteśmy w stanie dokładnie przewidzieć wyników lokalnego pozycjonowania, to nasze doświadczenie pozwala nam na taką pracę, która zawsze daje efekty. Tym bardziej, że lokalne SEO to nasza specjalność 😉

  • Klienci otrzymują od nas co miesiąc mailowe raporty, osobno dla pozycjonowania wizytówki i osobno dla strony internetowej. 

 

Raport dotyczący wizytówki obejmuje:

  • wykaz linków pozyskanych z forów, blogów i innych miejsc,
  • wykaz dodanych wizytówek NAP, 
  • wykaz artykułów sponsorowanych opublikowanych na innych witrynach,
  • dane dotyczące zmian w pozycjach monitorowanych słów kluczowych pozyskane z programu Local Falcon,
  • dane dotyczące wyświetleń wizytówki oraz działań klientów pozyskane z Menedżera Profilu Firmy.

 

Treści dodawane przez nas na wizytówkę nie są osobno raportowane, ponieważ wszystkie są widoczne bezpośrednio na profilu firmy. 

Dane przedstawiamy w taki sposób, aby Klient mógł bez problemu samodzielnie prześledzić, jak z miesiąca na miesiąc zmieniają się pozycje fraz, wyświetlenia wizytówki i działania klientów. Wszystkie dane raportujemy na Dysku Google. 

Raport dotyczący strony obejmuje:

  • wykaz linków pozyskanych z forów, blogów i innych miejsc,
  • wykaz artykułów sponsorowanych opublikowanych na innych witrynach,
  • dane dotyczące linków, ruchu organicznego oraz zmian w pozycjach monitorowanych słów kluczowych pozyskane z programu Ahrefs,
  • dane dotyczące ruchu organicznego na stronie pozyskane z Google Analytics.
  •  

Dane przedstawiamy w taki sposób, aby Klient mógł bez problemu samodzielnie prześledzić, jak z miesiąca na miesiąc zmieniają się pozycje fraz oraz ruch na stronie. Wszystkie dane raportujemy w arkuszach Google, ale na życzenie Klienta przesyłamy również zrzuty ekranu z Ahrefsa i Google Analytics.

 

Zamów rozmowę

Jeśli chcesz z nami porozmawiać, wyślij zapytanie z prośbą o telefon.

contact

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

ZAMÓW BEZPŁATNĄ ROZMOWĘ

Zadzwonimy do Ciebie, aby Ci pomóc. Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów rozmowę z naszym doradcą

Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie. Jesteśmy tu, aby Ci pomóc.

Zamów bezpłatną konsultację

Zadzwonimy do Ciebie, aby Ci pomóc. Chętnie odpowiemy na każde Twoje pytanie.